Ułatwienia dostępu
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dla 3-4 latków
(zgodny z nową podstawą programową)
6.00-8.15 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne według zainteresowań. Indywidualne bądź grupowe działania edukacyjne wspomagające i korygujące rozwój dziecka. Zabawy spontaniczne podejmowane z inicjatywy dzieci. Prowadzenie obserwacji dzieci. Zabawa ruchowa.
8.15-8.30 Czynności higieniczne i porządkowe przed śniadaniem, nauka etapów mycia rąk, zachowania w łazience.
8.30- 9.00 Śniadanie. Próby samodzielnego komponowania śniadania. Mycie zębów po śniadaniu.
9.00-9.30 Zajęcia programowe- realizacja zadań edukacyjnych w rożnych sferach aktywności dziecka, rozwijanie umiejętności dzieci, wzbogacenie wiedzy o świecie.
9.30-10.15 Zabawy dowolne w sali
10.15-10.30 Drugie śniadanie.
10.30-10.45 Czynności higieniczne. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na teren ( nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków).
10.45- 11.45 Zabawy na placu przedszkolnym, spacery, zabawy na świeżym powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, zabawy ruchowe.
11.45-12.00 Czynności higieniczne przed obiadem.
12.00-12.30 Obiad. Nabywanie umiejętności samodzielnego posiłku, próby posługiwania się sztućcami, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku.
12.30-14.15 Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek, literatury.
14.15-14.30 Zabawa ruchowa. Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem.
14.30-14.45 Podwieczorek.
14.45-16.30 Zabawy integrujące i zabawy ruchowe ze śpiewem. Dodatkowe działania edukacyjne z dzieckiem. Zabawy dowolne według zainteresowań w wybranych kącikach tematycznych. Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia dodatkowe. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych, wyrabianie u dzieci zainteresowania książką, gry stolikowe.
16.30-17.00 Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci do domu.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dla 5/6 latków
(zgodny z podstawą programową)
6:00 -8:15 Schodzenie się dzieci; zabawy dowolne według zainteresowań; manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne. Indywidualne lub grupowe działania edukacyjne wspomagające i korygujące rozwój dziecka; praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy dowolne dla pozostałych dzieci. Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych.
8:15 – 8:30 Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne i porządkowe przed śniadaniem, nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowania śniadania.
8:30 – 9:00 Śniadanie.
9:00 – 10:00 Zajęcia edukacyjne – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka dostosowanie do jego możliwości z całą grupą, w zespołach, indywidualnie. Zabawy twórcze i ruchowe.
10:00 – 10:15 II śniadanie, zabawy dowolne w sali zabaw.
10:15 – 10:30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na teren (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinania guzików,
10:30 – 11:30 Spacery, wycieczki, zabawy na powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, uprawa działki przedszkolnej, na placu przedszkolnym – zabawy ruchowe z całą grupą z wykorzystaniem sprzętu terenowego lub sportowego oraz zabawy swobodne,
11:30 – 12:00 Język angielski,
12:00 – 12:15 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania do stołów. Nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowania posiłku.
12:15 – 12:45 Obiad. Dyżury dzieci. Nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowywania posiłków, posługiwania się sztućcami, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.
12:45 – 13:15 Mycie zębów, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek i literatury.
13:15 – 14:15 Realizacja zajęć dodatkowych. Zabawy tematyczne według zainteresowań, praca dzieckiem uzdolnionym. Zabawy dowolne dla pozostałych dzieci. Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Prowadzenie obserwacji dzieci.
14:14 – 14:30 Zabawa ruchowa i czynności higieniczne przed podwieczorkiem. Rozchodzenie się dzieci do domu; ćwiczenia i zabawy o charakterze utrwalającym.
14:30 – 14:45 Podwieczorek.
14:45 – 16:30 Zajęcia dodatkowe. Indywidualne lub grupowe wspomaganie i koordynowanie rozwoju, zdobytą wiedzę i umiejętności; gry i zabawy stolikowe.
16:30– 17:00 Rozchodzenie się dzieci, porządkowa